Nová publikácia pre prácu so žiakmi so ZZ

Obrázok ku správe: Nová publikácia pre prácu so žiakmi so ZZ
17.06.2015
Na základe dlhodobých skúseností si NÚCEM uvedomuje, že vzdelávanie žiakov so zdravotným znevýhodnením (ZZ) na základných a stredných školách spôsobuje všetkým zainteresovaným nemalé problémy. Ústav sa preto rozhodol pripraviť školenia venované tejto problematike. Ich výstupom je predkladaná publikácia, ktorá obsahuje dôležité informácie z oblasti legislatívy, diagnostiky, vzdelávania, hodnotenia a testovania žiakov so ZZ.
V školskom roku 2014/2015 NÚCEM uskutočnil v poradí už druhú sériu školení pedagógov a pedagogických zamestnancov na tému Diagnostika, vzdelávanie, hodnotenie a testovanie žiakov so zdravotným znevýhodnením (ZZ) v rámci projektu spolufinancovaného z ESF „Zvyšovanie kvality vzdelávania na ZŠ a SŠ s využitím elektronického testovania“.
V máji – júni 2014 sa uskutočnili dvojdňové školenia v Bratislave, Žiline, Banskej Bystrici a Košiciach. V máji – júni 2015 sa zrealizovali dvojdňové školenia v Michalovciach, Lučenci, Trnave, Trenčíne a  Poprade. Na školeniach sa zúčastnilo celkovo 472 frekventantov.
Cieľom školení bolo zvyšovať informovanosť riaditeľov, pedagógov a pedagogických zamestnancov ZŠ o súčasnom stave legislatívy v oblasti školskej integrácie, o výstupoch psychologických a špeciálnopedagogických správ a odporúčaniach, diagnostike, vzdelávaní a hodnotení žiakov so zdravotným znevýhodnením. Zároveň sme pozornosť venovali aj testovaniu a úprave testových položiek pre žiakov so ZZ. Na školeniach sme zverejnili ukážky modifikovaných úloh z matematiky a vyučovacích jazykov.
Našou snahou je, aby publikácia prispela k ďalšiemu skvalitňovaniu integrovaného vzdelávania na základných a stredných školách v SR a k zvýšeniu záujmu odbornej i laickej verejnosti o problematiku vzdelávania a testovania žiakov so zdravotným znevýhodnením.