Ciele projektu
B1 Strategický cieľ projektu | B2 Väzba na príslušné ciele výzvy |
Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania. Strategickým cieľom národného projektu je inovovať a realizovať systém meraní na úrovni školy a na národnej úrovni v rámci nižšieho sekundárneho (ISCED 2) a vyššieho sekundárneho vzdelávania (ISCED 3), ktorý umožní hodnotiť kvalitu vzdelávania, monitorovať vývoj vzdelávania na základných a stredných školách a ovplyvňovať strategické rozhodnutia v oblasti vzdelávacej politiky. Súčasne má národný projekt za cieľ analyzovať stav a potreby vzdelávania na Slovensku v oblasti kľúčových kompetencií a budovať potenciál pedagógov realizovať monitorovanie vzdelávacích výsledkov vlastnej školy s ohľadom na školský vzdelávací program. |
Národný projekt má priamu väzbu na prioritné osi č. 1 Reforma systému vzdelávania a odbornej prípravy a vrámci nej a č. 4 Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť pre Bratislavský kraj, na opatrenia č. 1.1. Premena tradičnej školy na modernú a 4.1. Premena tradičnej školy na modernú pre Bratislavský kraj. Rozvoj nástrojov a foriem hodnotenia vzdelávacích činností škôl realizovaný v rámci národného projektu povedie k inovovaniu metód a foriem hodnotenia výkonov žiakov priamo na školách a k vytvoreniu efektívneho systému hodnotenia stavu a vývoja vzdelávacej sústavy SR, čím sa naplní špecifický cieľ opatrenia, ktorým je zabezpečovanie inštitucionálnej kvality škôl. |
B4 Špecifické ciele projektu | B4 Väzba na strategický cieľ projektu |
Skvalitňovanie vyučovacieho procesu žiakov vzdelávacieho stupňa ISCED 2 a ISCED 3 vytvorením súboru nástrojov hodnotenia(úlohy a testy) na overovanie vedomostí a kľúčových kompetencií žiakov podľa štandardov definovaných v štátnom vzdelávacom programe a zavádzaním nových moderných technológií a foriem hodnotenia úrovne vedomostí žiakov. |
Zavedením systému elektronického testovania a vybudovaním databázy úloh atestov zo všeobecnovzdelávacích predmetov budú vytvorené predpoklady pre efektívne hodnotenie úrovne vedomostí žiakov z príslušného vyučovacieho predmetu (formatívne hodnotenie) a na hodnotenie úrovne vzdelávania na stupni ISCED 2 a ISCED 3 (sumatívne hodnotenie), ktorých výsledky budú podkladom pre zjednocovanie požiadaviek na kvalitu vyučovania všetkých typov škôl a analýzu stavu a potrieb zvyšovania úrovne vzdelávania na Slovensku. |